Webshop rendszerek összehasonlítása

Webáruházat, de milyet?

A webshop rendszerek összehasonlítása

Múlt héten, egy Instagram sztoriban indítottam szavazást, melynek számomra meglepő eredménye született. Azt kérdeztem, hogy szerintetek mennyi online jelenlétre van szüksége a boltotoknak.  Sokra vagy kevésre. A szavazás egészen az utolsó pillanatig a KEVÉSRE irányában mutatott, míg végül döntetlen lett 50-50%-al. De ami a legnagyobb meglepetés volt, hogy pont az üzlettulajdonosok gondolták úgy, hogy boltjuknak nincs szüksége online megjelenésekre.

A témával foglalkozó korábbi cikkekben itt és itt már beszéltünk róla, hogy miért illetve, hogy mennyire fontos a kis üzletek számára az online jelenlét. Hogy bármennyire is szeretnének sokan nem foglalkozni ezzel a kérdéssel, nagyon is érdemes lenne.

Nem mondom, hogy egy webáruház alapfeltétele annak, hogy egy kis üzlet életben maradhasson, szerencsése mi, itthon még kicsit messzebb állunk ettől a jövőtől. Egy stabil, visszajáró vendégkörre épülő illetve folyton megújulni és új vásárlókat beinvitálni tudó kisebb bolt még  abszolút létjogosult. (Persze ezért nem keveset tenni kell.) Azonban még számukra is tartogathat plusz lehetőségeket az online tér.

Azok számára pedig, akik gyakran küszködnek a vásárlók becsalogatásával és megtartásával, így nem elégedettek a forgalommal illetve a bevétellel sem, egy jó opció lehet, hogy nyissanak az online világ felé.

Épp ezért a minimális online jelenlét (pl. közösségi oldalakon való regisztráció) mellett azt hiszem manapság már a kis boltosok körében is megkerülhetetlenek az alábbi kérdések és (szerencsére) egyre többször találkozom én is velük:

"Nyissak én is online boltot?"

"Megéri kis üzleteknek is webshopot fenntartani?"

"Biztos, hogy szükségem van webáruházra is? Nem elég a hagyományos bolt?"

"Ha nincs webshopom, akkor nincs jövője a boltomnak?”

Nincs egységes válasz. Egyáltalán nem mindegy hogy idősebb korosztály, vagy fiatalok számára értékesítesz, ahogy az sem, hogy milyen jellegű az árud. Gyorsan forgó, törékeny, hamar romlandó, könnyen szállítható stb.?

Nagyon leegyszerűsítve azt mondanám, ha haladni szeretnél a trendekkel és a lehető legtöbb profitra törekszel, akkor az offline + online eladások kombinációja tűnik a legjobb választásnak. Egy kicsivel több pénz és idő befektetésével (vagyis a minimum 2 csatornás* értékesítési rendszer használatával) jelentős plusz bevételre tehetsz szert.

*Persze, ha kapacitásod engedi, ennél sokkal messzebbre is merészkedhetsz és több csatornán is értékesíthetsz: pl. vásárokon személyesen, mobil applikációkon keresztül, katalógusból, közvetlenül a közösségi oldalakon stb. Ez esetben már multicsatornás vagy omni channel értékesítésről beszélünk.

Milyen platformot válasszak webshopomnak?

Az alábbi blog cikk, azoknak kíván segíteni, akik már elhatározták, hogy lépnek és webshop nyitásán gondolkoznak. Mi a legegyszerűbb, mi a legolcsóbb út? Hogyan érné meg elkezdeni? Mi kell hozzá? Én is meg tudom csinálni? Lássuk csak.

A fizikai boltot webshoppal összekötni sokak számára azért ijesztő, mert nem csak hogy plusz adminisztrációval jár, de sok esetben külön készletkezelést is igényel. Nyilván nem könnyű az elején egy webáruházat is üzemeltetni az offline boltod mellett. Több idő, több energia, kicsivel több kidás is. Persze. De a plusz értékesítési csatorna plusz eladásokat is jelent és hát mindenki ezt szeretné, nem igaz?

Nézzük milyen lehetőségeid vannak, ha webáruházat szeretnél hagyományos üzleted mellé (a teljesség igénye nélkül, de így is számos opciót bemutatva):

  • Befektethetsz egy saját fejlesztésű webshopba
  • Használhatsz nyílt forráskódú online üzletet pl. wordpress alapút vagy
  • Bérelhetsz webáruházat pl. shoprentertől, unastól vagy a shopify-tól

Melyik miben erős és miben gyengébb? Készítettem egy összefoglaló táblázatot, a részetekről legtöbbször felmerülő kérdések alapján. 

webshopok

Egy kis magyarázat a táblázathoz:

Árak: mindenhol egy középkategóriás csomagot vettem alapul. (Bruttó árakat adtam meg.) Ezek alapján jelöltem a funkciókat is. 

Csillagok: Minden esetben a 3 csillag a legjobb, az egy a leggyengébb.

Szállítási lehetőségek: Ha futárral szeretnéd küldeni a csomagokat, természetesen minden esetben megteheted. A táblázatban azt jelöltem, hogy van-e lehetőség az adott céghez tartozó csomagok megrendelésének közvetlen exportjára, ami segíti az adatok feltöltését a futár cég rendszerébe, ezáltal megkönnyítve számodra a csomagfeladást. Az átvevő pontos szállítási lehetőségeknél már nehezebb a helyzet. Ott a vásárlónak pontosan ki kell tudnia választani az átvételi helyet, ehhez pedig megfelelő bővítményekre van szükség.

Azt tehát, hogy számodra melyik a legjobb rendszer elég sok tényező befolyásolhatja. A fenti táblázat talán segíthet választani és dönteni.

Személyes tapasztalatom az UNAS-sal, WordPressel és a Shopify-al van. Mindegyiknek meg van a maga előnye és hátránya. Mindegyikben szerettem/szeretek dolgozni.  Ha eltöltesz velük egy kis időt, mind egyszerűnek és logikusnak tűnik, akkor is, ha teljesen különböznek egymástól.

De nem árulok zsákbamacskát sem, én a Shopify-t javaslom, hogy ha kicsiben kezdenéd és nem bonyolítanád túl. Ha előbb kipróbálnád és majd meglátod. Ha rendelkezel minimális angol nyelv tudással. Ha fontos számodra a profi, folyamatosan fejlesztett háttér, az egyszerűség és a letisztult design. A Shopify-nál tényleg minden a felhasználói élményt támogatja.

Amennyiben úgy döntesz, hogy kipróbálnád, megnéznéd a rendszert belülről is. Itt tudsz regisztrálni a 14 napos, minden kötelezettségtől mentes próbaidőszakra.

Ha a két hét számodra nem lesz elég, még több időt szeretnél az élesítés előtt a tökéletesítéssel, beállításokkal, szépítgetéssel tölteni, akkor pedig, itt írj nekem és szívesen nyitok számodra egy korlátlan tesztidős fiókot.

Ha picit még bizonytalan vagy, itt találsz egy rövid videót az admin felület bemutatásáról is. Láthatod, hogy milyen a rendszer még mielőtt regisztrálnál.

! Frissítés: Nemrég nyílt meg a WEBSHOP INDÍTÓ facebook csoportunk pont az olyan leendő  és kezdő vállalkozók számára, mint Te is vagy. Ha támogató közösségre vágysz, lenne még pár kérdésed, szívesen segítenél másoknak is, gyere és csatlakozz! Folyamatosan bővül a közösség szakemberekkel is marketing, kommunikáció, pénzügy, IT területről. A mi szakterületünk a design és a Shopify rendszere, állunk rendelkezésedre! 😉 Várunk!

Végül, ha döntöttél, belevágsz, de azért szükséged lenne egy magyar útmutatóra, akkor pedig itt a helyed! Ez a tanfolyamunk pont Neked szól! ;)

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon (mobil nézetben az oldal alján)!

Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben!


Kérd itt az ingyenes Boltberendező magazint

Rövid útmutató boltod utcai és webes megjelenéséhez. Így lesz harmónikus, következetes, igényes. Ingyenesen letölthető magazin a vásárlásélményről, online megoldásokról, melyekkel támogathatod hagyományos boltodat, illetve az omnichannel jelenlét fontosságáról. Mindez pár példával, képekkel illusztrálva, olvasmányos, könnyen fogyasztható formában. Lapozz bele!

Összhangbanaz üzleted offline és online megjelenése_Fotor

*A magazin letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatszés kérheted adataid törlését.

Posted in Egyéb, Online boltok and tagged , , , , , , , , .

One Comment

  1. Pingback: A Shopify rendszer - Neked való? - Boltberendező

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük