Üzletberendezési és bolti marketing tippek: HOBBY BOLTOKNAK

Üzletberendezési és bolti marketing tippek: HOBBY BOLTOKNAK

Egy hosszabb szünet után most folytatódik a sorozatunk, melyben ezúttal hobby és ajándék boltoknak szeretnék segíteni pár tippel.

Ebben a sorozatban számos hasznos üzletberendezési és kirakatrendezési tippet mutatok és boltmarketing tanácsot adok, különböző üzlettípusokra fókuszálva. Mert minden kis bolt más és más. Termékkínálatukat, szolgáltatásaikat és vásárlóikat tekintve, egyedi és speciális. De vannak közös pontjaik, van bennük sok hasonló és ismétlődő elem.

A sorozat cikkeiben bolttípusokra bontva hozok majd ötleteket, de ez nem jelenti azt hogy egy virágboltosnak például, ne lenne érdekes a papírboltosoknak szóló poszt. Hiszen a legjobb és legkreatívabb megoldások akkor születnek, amikor egy másik ágazat ügyes fogásait próbáljuk meg, újragondolva a saját területünkön megvalósítani. Illetve az egyes cikkekben olykor általános jó tanácsok is felbukkannak majd, tehát érdemes követni a sorozatot.

Lehet nem kellene egy kalap alá venni ezt a két üzlettípust (hobbi bolt és ajándéküzlet), elnézést, ha valakit ez megbánt. De úgy érzem, vagy legalább is az én fejemben ezek valamelyest összekapcsolódnak. Talán a sok apró termék és a saját tapasztalat okozza. Mi, családon belül, sokszor saját kezűleg készített tárgyakat ajándékoztunk az adott alkalmakkor. Persze a szuvenír üzlet már egy kicsit talán más kategória, de tágabb értelemben még akár ez is idetartozhat. Azt mondom ne vesszünk el a részletekben, hiszen más boltok is bőven találhatnak, itt lejjebb nekik tetsző, náluk is könnyen bevethető ötleteket.

Boltberendező Magazin

*A magazinok letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését.

 

PROFIL:

Ahogy fent is írtam, alapjában véve szeretek bóklászni a hasonló boltokban, keresgélni válogatni. Persze attól is függ, hogy milyen az üzlet és milyen a kínálat. A hagyományos hobby és ajándékboltoknak elég nehéz kitűnniük a konkurenciából. Valahogy mind hasonlóak. De! Egyáltalán nem kell, hogy a Te üzleted is hagyományos legyen! Miért ne specializálódhatnál egyetlen területre vagy keverhetnéd a régit egy kis alternatív vagy épp üde, mai választékkal. Így biztosan minden nézelődőnek, turistának kedvében járhatsz.

FOLYTASSUK AZ ELEJÉN:

Vagyis nézzük a kirakatot. A hobbi és művészellátó üzleteknek sok esetben elég gyenge a kirakata. Tisztelet a kivételnek ez úton is. Tudom, hogy mindenkinek a saját szakterülete a leggyengébb. Úgy értem, hogy például a webdesignereknek is sokszor csapnivaló a saját oldaluk, vagy legalább is közelébe sem ér az ügyfeleik számára alkotott műveknek. (Remélem a mi oldalunk nem tűnik ilyennek, mert épp a nyár végén újítottam meg :) De talán érted a lényeget. Egy hobby boltnak igenis legyen inspiráló, ötlettel teli és naprakész a kirakata! (Ajándékboltoknál ez utóbbin van a legnagyobb hangsúly.) Biztasson a követésére, az alkotásra, új vagy régi technikák kipróbálására.  Mutasson be kész dolgokat vagy épp folyamatokat. Mert nem csak egy-egy 100%-ban befejezett, elkészült dísz kerülhet ki ide, akár a szükséges eszközöket is csoportosíthatjuk az adott dekoráció körül.

TIPP: Ami még fontos, a kirakatban látott alkotások hozzávalóiból legyen bőven készleten az üzletben! Még jobb, ha komplett leírást, útmutatót is tud adni a felkészült eladó, egy-egy kiemelt dekoráció mellé (már amennyiben ez szükséges).

ÜZLETEN BELÜL:

Az aktuális (kirakatban szereplő) ajánlat kapjon külön, kiemelt szigetet. Mindig legyen pár olyan termék, amit fókuszba állítasz, ami szem előtt van, amit egyből ajánlani tudsz a kicsit tanácstalanabb vásárlók számára! Emellett legyen a bolt könnyen bejárható. Ne zsúfolj össze minél több apróságot, szűk helyekre. Inkább hagyj teret a vevőknek is! Például sok anyuka szeret barkácsolni és sajnos gyakran nem férnek el babakocsival a sorok között. De ugyanez vonatkozik a szuvenír boltokra is. Ugye Te gondoltál a kisgyerekes vásárlóidra?

Legyen könnyű az eligazodás is, logikus az elrendezés. Legyen egy basic (alap) szekció, legyen meg a fent említett ajánlat, a többi termék pedig legyen ésszerűen rendszerezve és megfelelő útbaigazító táblákkal ellátva.

TIPP: Ha nincs nagyon helyed a polcsorok végén és belógatással sem szeretnéd jobban összenyomni az üzletet, akkor írj a padlóra!

Csak egy ötlet, ami még eszembe jutott, ami megkülönböztethet és biztosan emlékezni fognak rá a vevők is. Mi lenne, ha az üzleten belüli tagolás alapjául a színeket választanád és termékszín szerint alakítanád ki a szekciókat? (Nem minden esetben bevethető, de nagyon látványos megoldás.)

AJÁNLÓ:

Ha már az ötleteknél tartunk.. Amúgy is közelednek az ünnepek és mivel sokan bóklásznak ilyenkor teljesen ötlettelenül jól jöhet, ha előre készülsz és a boltodban kedves, esztétikus Ajánlóval leped meg a vásárlókat.  Összeállíthatnál például előre egy (ajándék)listát célcsoport szerint és kérés esetén a kezébe adhatnád vagy átbeszélhetnéd a nézelődőkkel. Például ötletek lánytestvérnek, anyának, apának, unokahuginak, nagyinak stb. Vagy tinik, kismamák, apukák által a leggyakrabban vásárolt termékek. Vagy Top10 ötletünk karácsonyra. A listát akár ki is függesztheted a boltba, a kirakatba pedig csak írd ki, hogy bent megtalálhatóak a tippek, máris sokkal több nézelődőd lesz majd, hidd el!

Ha kész a lista még egy dolgot tegyél meg a mielőbbi vásárlást érdekében. A listán szereplő termékek mellé írd oda, hogy hol, merre található az üzletben. Ha elkészítendő ajándékról van szó, akkor mellékelhetsz egy szükséges eszközök listát is, vagy készülhetsz előre, akár komplett barkácscsomagokkal. A megjelelölt termékeket a polcokon is emeld ki. Így megkönnyíted a választást és meggyorsítod a vásárlást.  

DOKUMENTÁLÁS:

Ha már gondolatban a pénztárnál járunk. Még egy dolgot tegyél meg. Felejtsd el a kockás füzetet! Tudom, hogy régi bevált módszer ebben vezetni az eladásokat, de ma már vannak sokkal gyorsabb és hatékonyabb rendszerek is. Ezek nem csak ott helyben az üzletben segítenek a sorbanállás idejének csökkentésében, de a későbbiekben is szuper statisztikákat mutathatnak Neked, ami alapján könnyebben hozhatsz majd meg döntéseket a készleteddel, árakkal, értékesítési stratégiákkal kapcsolatban.

TIPP: Ha már online készletkezelő, akkor pedig olyat válassz, ami később webshoppal is összeköthető, hogy ha eljött az ideje, a legtöbbet tudd kihozni a boltodból!

 

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon (mobil nézetben az oldal alján)! Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben!

MentésMentés

Ingyenesen letölthető BOLTBERENDEZŐ MAGAZINOK

*A magazin letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését.

Posted in Bolti Marketing, Cikkek, Egyéb, Kirakat, Sorozat, Visual merchandising and tagged , , , , , , , , , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.