Ötletek, tippek – iskolakezdési kampányokhoz

Ötletek, tippek - iskolakezdési kampányokhoz

Nyaralás vége, augusztus közepe. Lassan iskola kezdés. És bár sokan már június-júliusban elkezdtek felkészülni az új tanévre, lecsaptak a szezon előtti akciókra és szép lassan már gyűjtögették a szükséges felszereléseket, sokan (ha nem a legtöbben) csak most, a véghajrában fognak elindulni bevásárolni. Amerikában, az év végi hajrá után (fekete péntek, cymber monday, karácsony triumvirátusa) ez az időszak a második legforgalmasabb a kiskereskedők életében.

Mivel hazánkban is hasonlóak a trendek, itt az ideje, hogy kitaláld, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közelgő hetekből. Ebben fog segíteni most ez a poszt is.

 

Az első és legfontosabb kérdés az, hogy milyen termékeket árulsz üzletedben?

Közvetlenül kapcsolódnak az iskolakezdéshez? Például papír, írószer, ruházat, cipő? Esetleg kiegészítő termékek? Például táska vagy lakberendezési tárgyak? Netán olyan árut kínálsz, amit sehogy sem tudsz ráhúzni az iskolakezdési koncepcióra?

Ez utóbbi esetben írj alul,  kommentben és szívesen ötletelek veled, hogy milyen kampányt, akciót hirdethetnél augusztus végén, szeptemberben.

Az első kettő helyzetben könnyű dolgod van.

 

Teljesen aktuális, hogy kampányt futtass. Tedd is meg! Még nincs késő!

Viszont ahogy már sokszor hallottad tőlem, azt javaslom most is, hogy ha csak lehet értéknövelő akció és ne árakció legyen az, amit megvalósítasz. Próbálj többet adni (plusz terméket, szolgáltatást), ne az árból faragj, mert ahhoz nagyon hamar hozzászoknak a vásárlók és hosszútávon leértékelheti a boltodat.

Tehát találd ki a pontos részleteket és valósítsd meg! Építsd fel a szükséges displayt, emeld ki a termékeket, frissítsd a kirakatod ennek megfelelően!

Ha nincs ötleted a dekorációra, nem szeretnél elcsépelt installációt, a Boltberendező Pinterest mappájában, a legutóbbi pinek között biztosan találsz olyan inspirációt, ami mentén el tudsz indulni. Az utóbbi napokban sok mindent gyűjtögettem.

Ha esetleg az árurendezési dologgal vagy kicsit bajban, ha sosem sikerül úgy, mint a konkurensnek, vagy mint a kedvenc boltjaidban, akkor van egy jó hírem!  Aug. 15. és Szept. 1. között én is Iskolakezdési kampánnyal készültem. A Vevőcsalogató áru- és kirakatrendezés online workshop most több, mint 30%-os kedvezménnyel, mindössze 8.990 Ft-ért lehet a Tied! Ár-akciózni én se nagyon szoktam, most is csupán azért teszem, mert hiszek benne, hogy ha most elvégzed a workshopot, akkor a karácsonyi szezonra már a kisujjadban lesznek a termékkihelyezési és kirakatrendezési alapszabályok és így még többet tudok segíteni Neked. Nézd meg, hogy mit tud a tanfolyam és csapj le rá!


De kanyarodjunk vissza a tippekhez.

 

1. Tipp: Használd a közösségi médiát!

A kampányodat ne csak offline, a boltodban és környékén (pl. az üzleted frontján) kommunikáld, használd a szokásos online eszközeidet is! Minden nap, minden formában. Konkrétan és tágabban kapcsolódó posztok formájában. Érd el a közönséged a megszokott csatornákon vagy próbálj ki akár újabbakat is. Mint pl. az IGTV. Az Instagram újdonsága. Az új (iskola)év amúgy is kedvez hasonló vállalkozásoknak. Miért ne tehetnél vele egy próbát a kampány ideje alatt?! Ezen kívül pedig hirdess bátran, de okosan! Például 1-5km-es körzetben, online is, minél szűkebben célcsoportra célzottan.

2. Tipp: Törekedj a vásárló megtartásra

A kampányod során próbálj olyan elemeket, plusz pontokat is bevetni, amelyek ösztönzik a vásárlót a visszatérésre, boltod tovább ajánlására. Ez az időszak szintén kedvez a hűségprogramok indításának is. Készíttess hűségkártyát, bónusz kupont vagy akár ajándékutalványt és a kiváló vásárlásélmény, vevőelégedettség mellett, után csalogasd őket vissza egy következő alkalomra is! Törekedj hosszútávú vevőkapcsolatokra!

3. Tipp: Hirdess nyereményjátékot!

Ha a termékeid nem kapcsolódnak olyan szorosan az iskolakezdéshez, akkor ez a fajta kampány lehet a Neked való! Úgyis rengeteg pénzt költenek az emberek ebben az időszakban, biztos könnyebbséget jelent majd nekik, ha valami igazán csalogató, régóta vágyott tárgyat most lehetőségük lenne megnyerni. Mozgasd meg a célközönséget, aktivizáld őket. Vigyék híredet, játszanak veled és leljék örömüket az akcióban! 

 

Szóval melyik ötletet fogod bevetni?

Itt az idő, tegyél szert egy kis extra profitra és új, visszajáró vásárlókra!

 

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon!

Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben az oldal alján vagy csatlakozz a kisboltosok közösségéhez!

Olvasd el Te is!

*A magazin letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatszés kérheted adataid törlését.

Posted in Bolti Marketing, Cikkek, Kirakat, Visual merchandising and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük