Nyári feladatlista boltosoknak

Nyári feladatlista boltosoknak

Múlt héten ismét a közelben lévő híres, soproni fagyizó mellett bringáztunk el és feltűnt, hogy lecserélték a cégtáblát(?) Bár az is lehet, hogy már régebben, de valamiért csak most vettem észre. Mindenesetre a lényeg az, hogy a helyiek nem is így hívják ezt a fagyizót. Egy másik néven szerepel a köztudatban. Ezen a furcsaságon gondolkoztam hazafelé, hogy ez vajon jó-e így, vagy úgysem számít? Meg azon is, hogy valószínűleg a 80-90-es évek körüli nyitása óta semmi nem változott a berendezésén. Na, jó talán a hűtőgépek. De minek is, mikor így is mindig az utcán kacskaringózik a sorbanálló vendégsereg. Bár a forgalmukat, a pár éve melléjük nyitó csavarosfagyis mini büfé talán kicsit megcsapolta, panaszra még így sem lehet okuk.

Nekik a tavasz közepétől az ősz közepéig tart az éves szezon.

Neked mikorra esnek a legnagyobb bevételt hozó hónapjaid és mikor van pangás?

Ha nálad is kicsit nyugodtabb a nyár, akkor ez pont jó alkalom lehet arra, hogy frissítsd, ellenőrizd, javítsd, rendbe és versenyelőnybe hozd az üzleted a nyár végi, őszi, karácsonyi szezonra.

Hogyan csináld? Mikre figyelj? Milyen lépéseket tehetsz a következő hónapokban? Erre hoztam most egy mini listát:

1. Értékeld az első fél év teljesítményét

Nézd át a számokat és merülj el kicsit a statisztikákban! Szánj rá időt és nézd meg alaposabban, hogy mely területeken teljesít jól az üzlet és hol kevésbé. Mik a legjobban fogyó, forgó termékeid? Mik azok, amiktől esetleg el kellene köszönni? Be kell-e vezetni újakat? Melyik hozza a legtöbb hasznot? Ellenőrizd a raktárkészleted!

Ülj le és beszélgess az alkalmazottakkal. Ki mennyire teljesít jól? Hogy érzik magukat, mivel van esetleg problémájuk? Milyen feladatokat szeretnek a legjobban, mit kevésbé? Hogy lehetne kicsit optimalizálni a beosztásukat és feladataikat?

Mi újság a beszállítóiddal? Mindenkivel elégedett vagy? Kell-e esetleg cserélni valakit, vagy csak újra tárgyalni a megállapodásokat? Nézz körbe, hogy milyen egyéb lehetőségeid lennének!

2. Gondozd a boltod

Vizsgáld át az üzleted kívül-belül! Végezz próbavásárlást Te magad a vásárlóid szemével, vagy kérd meg egy ismerősödet (lehetőleg olyat, akit a munkatársaid még nem nagyon ismernek). Próbáljátok meg kiszúrni a hibákat, kritikus pontokat. Kérd meg, hogy vásároljon egy vagy több, általad előre meghatározott terméket, aztán üljetek le és beszéljétek át alaposan, nyíltan, hogy mi az ami feltűnt neki, mit hiányolt? Kérdezd meg, hogy mennyire volt könnyű kiigazodnia, milyennek találta a kiszolgálást, akadt-e bármivel gondja stb. Ha ez megvan, járd körbe Te is alaposan az üzleted és mérd fel, hogy mi az ami esetleg már javításra, cserére szorul. Készíts egy listát és tervezd meg, hogy mit mikor tudnál javítani, cserélni.

+ TIPP: a kirakat hatékonyságának méréséhez itt találsz útmutatót.

*A magazinok letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatszés kérheted adataid törlését.

 

3. Építs közösséget

Készíts tervet, dolgozz ki egy stratégiát arra is, hogy hogyan tudnál az eddigi vevőidből visszatérő, rendszeres vásárlókat faragni! Milyen hűségprogramokat kínálhatnál, hogyan érhetnéd el, hogy vevőid esetleg találkozhassanak és közösséggé kovácsolódhassanak. Figyelj arra is, hogy mindehhez elengedhetetlen egy erős márkatudat. Vagyis a vevőid fejében teljes biztonsággal szerepelnie kell a boltod nevének, logójának, stílusának, termékkörének és egy hozzá társított pozitív hangulatnak. Ha úgy érzed, hogy üzleted bármelyikben, az előbbiek közül nem elég erős, javíts rajta! Pl. használd minél több helyen a logót, a bolt nevét. Készíttess csomagoló anyagokat, köszönő kártyát, szórólapot. Jelenjen meg a logód az üzlet frontján és az üzleten belül is stb.

4. Hozz létre új együttműködéseket

Használd ezt az időszakot arra, hogy új emberekkel ismerkedsz meg, szakmai kapcsolatokat építesz. Járj el konferenciákra, szakmai kiállításokra, workshopokra. Szerezz új partnereket (és közben kutasd a konkurenciát) ;)

5. Készíts marketing tervet*

Bár legtöbben ezt év elején szokták megtenni, de hol van már a január és hol lesz még decemberhez képest. Nem árt átnézni, hogy miket is terveztél év elején. Hogy sikerültek az eddigi kampányaid és vajon megvalósíthatóak-e a jövőbeli tervek? Nem kell-e esetleg módosítani őket, nem jut eszedbe esetleg egy sokkal jobb ötlet, ami passzolna a stratégiába? Ha ügyes vagy most könnyedén kidolgozhatod az év második felében rád váró feladatokat. Összeállíthatsz például egy ütős karácsonyi kampányt* vagy dolgozhatsz az üzleted népszerűsítésén akár a média által. Előre megírhatsz pár sajtóközleményt (/vázlatot). Készíthetsz egy média listát és előre kikeresheted, hogy melyik lapszámhoz mikorra kellene leadni az anyagokat, ha mondjuk az év hátralévő részében hirdetni szeretnél valamelyik újságban vagy magazinban.

6. Érd el a vásárlóidat más csatornákon!

Ha nyáron kevesebben térnek be az üzletbe, próbáld meg más csatornákon elérni a potenciális vásárlóidat. Menj vásározni, hiszen előfordulhat, hogy ők is inkább a szabad levegőn töltik az idejüket és költik a pénzüket, a jó időben. Vagy a nyár, pont elegendő lehet arra is, hogy webshoppal kösd össze az üzleted, hogy több féle bevételi forrásod is legyen. Gondolkozhatsz keresztpromóciókban is. Egy-egy partnerrel összeállhattok és ajánlhatjátok egymást szórólapok, termékminták vagy apró ajándékok formájában is akár.

+ Képezd magad és alkalmazottaidat

És végül, ha te sem akarsz folyton a boltban ülni/állni a nagy melegben, akár a nyári szezonra a nyitvatartást is rövidítheted kicsit. Így több időd jutna pihenni, szusszanni és még tanulni is. Ha most képzed magad és alkalmazottaidat akkor az év végi szezonban versenyelőnybe kerülhetsz a versenytársaiddal szemben. Keress egy számodra szimpatikus szakmai tanfolyamot vagy kurzust, végezd el, valósítsd meg és gyakorold a tanultakat. Így a nyár végén már friss motivációval és lendülettel felfegyverkezve vághattok neki az őszi/téli szezonnak.

Ha ilyesmiben gondolkodsz, akkor légy résen, mert holnapra egy meglepetéssel készülök. Kövess FB oldalunkon, a csoportban vagy Instagrammon, hogy biztosan ne maradj le róla! ;)

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon (mobil nézetben az oldal alján)!

Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben!

MentésMentésMentésMentés

Ingyenesen letölthető BOLTBERENDEZŐ MAGAZINOK

*A magazinok letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz.

Posted in Bolti Marketing, Cikkek, Kirakat, Online boltok, Üzletberendezés, Visual merchandising and tagged .

One Comment

  1. Pingback: Nyári üzletdekorációs ötletek - Boltberendező

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük