Multicsatornás értékesítés – Hogy kell csinálni?

Multicsatornás értékesítés - Neked való? Hogy kell csinálni?

Egy komplexebb projektünkről jutott megint eszembe a gondolatmenet, valahogy mindig vissza-vissza térek ide. Hiába próbálok húzni az offline tér felé valahogy folyton beszippant az online világ. Nem tudom, hogy jó-e így, hogy mindkettőben dolgozom és mindkettőt támogatom, erősítem vagy végre tényleg le kellene tennem a voksom valamelyik mellett és még sokkal-sokkal jobban elmélyedni benne. Mindkettő érdekel, mindkettő mozgat és bár megrémít kicsit a gyerekink cyber jövője, mégis csak érdekes dolgok ezek...

És van itt még valami, amit sokszor szóba hozok: a kiskereskedelem jövője. A boltok jövője. Mert bármennyire is furcsán hangozhat, vagy ellentmondásnak tűnhet, de az, a jövő bizony a fenti kettő (online és offline) kombinációja és kiterjesztése.

A multicsatornás értékesítés

Amikor egy bolt képes arra, hogy márkává válljon és több helyszínen, több platformon és csatornán a vevőre találjon és persze a vásárlók is rá. Hogy ott legyen a weben, a social médiában, a következő utca közepén, de elérhető legyen mobilról is és minden esetben nyújtson kiváló élményt. Vásárlásélményt.

Hogy kell ezt elképzelni?

Gondolj mondjuk a zenészekre. Egy felkapott énekes koncertet ad, szórakoztatja a közönségét, élményt nyújt. Akik szeretik, akiknek tetszett a műsor, azok a koncert után megvásárolhatják a merchandising termékeit. Ha esetleg valamiért ott nem tudták, nem találták, akkor később a webshopjában még elérhetik, megvehetik. Mikor ott járnak észreveszik majd, hogy pár hónap múlva ismét lesz egy koncert, de még nem tudják, hogy el tudnak-e majd menni. Le kell szervezni, meg kell beszélni. Mikor kiderül, hogy igen, minden adott és ott tudnak majd lenni, akkor mobilon gyorsan kikeresik az ismert jegyiroda oldalát és megveszik a jegyeket. A koncert előtt pedig pár héttel, teljesen véletlenül, egy olyan pop up boltba toppannak be, ahol az énekes réges-régi koncertplakátjait is meg lehet vásárolni kvázi dekorelemként, otthonra.

Valahogy így kell, lépten-nyomon a Te boltodnak, a szépen gondosan létrehozott márkádnak is minden lehetséges ponton találkoznia a vásárlóval. Emlékeztetni, felvidítani, magával ragadni és nem engedni felejteni.

Összhangbanaz üzleted offline és online megjelenése

*A magazin letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatszés kérheted adataid törlését.

 

A webshop nem elég magában, ahogy a hagyományos bolt sem. Legalább is már nem sokáig. Webshopból előbb utóbb rengeteg lesz, mert mára viszonylag könnyűvé vált a kialakításuk (gyorsan és költséghatékonyan megoldható). Viszont fenntartani őket, kitűnni a tömegből és a reklámzajból, na ahhoz már kell egy kis kreativitás, leleményesség (vagy éppen nagy büdzsé).

Ha esetleg a fenitek még mindig nem elég meggyőzőek számodra, nem hoznak elég érvet a multicsatornás értékesítés mellett, akkor csak nézd meg, hogy mit tesznek a nagyok! Milyen irányban haladnak, mik a következő lépéseik? Az Amazon például offline boltokat nyit és saját fuvarcéget hoz létre. Közelebb akar kerülni a vásárlókhoz. Személyesebb viszonyt szeretne kialakítani. Kicsit lágyítani az image-én. Az idők során túl nagyra, túl rideggé, személytelenné lett. Itt az ideje, hogy valós élményt nyújtson különleges, egyelőre egyedülálló bolti koncepcióival.

Na de Te, merre indulj? Mi legyen a következő lépés?

1. Azt hiszem, ha hagyományos boltod van, akkor a közösségi oldalakon való részvétel alap, de nem elég. Nem jó, ha csak az az egy csatorna van az üzleted mellett. Ha csak egyetlen Facebook oldalad, boltod és/vagy csoportod van, mondjuk. Esetleg más csoportjaiban próbálsz értékesíteni. A napokban rengeteg helyről hallottam, hogy hackerek/vírusok/csalók Facebook oldalakat törnek fel vagy kizárják az eredeti admint. És hopp máris ugrik a párszázas vagy párezres követő tábor. Lehet előről kezdeni a gyűjtögetést, ami mostanában egyre csak munkásabb dolog.

2. Aki régóta követ, tudja, hogy én azt javaslom, hogy mindig legyen saját weboldalad is ( ha nem is webshop ), de gyűjts hírlevél feliratkozókat még akkor is, ha manapság ez már nagyon elcsépeltnek tűnik. Ezt a listát, ha jól ápolod, később bármikor előveheted és indíthatsz számukra egy-egy értékesítési kampányt rosszabb és jobb időszakokban is.

3. Igaz, ha weboldalad van, onnan már csak egy ugrás a webshop. Tudom munkaigényes, de sok profitot hozhat közvetve és persze közvetlenül is.

Ha szeretnél egy profi webshopot, lehetőleg kis költségvetésből és minél hamarabb kialakítani, akkor itt tudok segíteni. Te magad is meg tudod csinálni! Mutatom, hogy hogyan! ;)

4. Ne felejtsd el, hogy ma már a honlapoknak “kötelező” responsive-nak lenniük, hogy mobil formában is felhasználóbarátok legyenek. Így már akár okos telefonról is vásárolhatnak tőled.

5. Minél több (stratégiailag jól átgondold) együttműködésben veszel részt, annál többen ismerhetik meg a boltod. Szóval kooperálj, amennyit csak lehet és légy jelen a partnereid oldalain (mondjuk egy buy button gombbal) is és akár konkurenciádnál is (#közösségakonukrenciafelett).

6. A pop up bolt már tényleg egy haladó szint, de hidd el, azt sem olyan nehéz megmászni. Na de erről majd egy következő posztban írok részletesebben ;)

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon (mobil nézetben az oldal alján)!

Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben!

(7. )Te milyen csatornákon értékesítesz még? Jársz esetleg vásározni a boltban található termékekkel? Írd meg nekünk!

MentésMentés

MentésMentés

Kérd itt az ingyenes Boltberendező magazint

*A magazin letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatszés kérheted adataid törlését.


 

Rövid útmutató boltod utcai és webes megjelenéséhez. Így lesz harmónikus, következetes, igényes. Ingyenesen letölthető magazin a vásárlásélményről, online megoldásokról, melyekkel támogathatod hagyományos boltodat, illetve az omnichannel jelenlét fontosságáról. Mindez pár példával, képekkel illusztrálva, olvasmányos, könnyen fogyasztható formában. Lapozz bele!

Összhangbanaz üzleted offline és online megjelenése_Fotor

Posted in Cikkek, Online boltok and tagged , , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük