Kis üzlethelyiség berendezése

Kis üzlethelyiség berendezése

Nagyjából egy éve már született egy hasonló blog cikk a kis méretű boltok berendezéséről. Ez a mostani akár annak a folytatása, kiegészítése is lehetne. Szóval, ha picike üzlethelyiséged van, szerintem olvasd végig mindkét posztot. ;)

A mostani cikknek az a apropója, hogy nem rég pont egy külföldi, viszonylag kis méretű (25 nm) bolton ötleteltünk. Habár a tulajdonosoknak már elég konkrét elképzelései voltak és sok-sok ötletük, megpróbáltunk együtt gondolkodva optimalizálni a terveket. Illetve a lehetőségekhez képest a legklasszabb funkcionális teret kialakítani.

Szóval, ha Te is ilyesmivel bajlódsz, abszolút nem vagy egyedül. Múlt héten is kérdeztelek és kutakodtam is, és ismét arra jutottam, hogy a legtöbbőtök számára a legnagyobb fejtörést a kis területen való lehető legjobb berendezkedés illetve a termékek kihelyezése okozza.

Lássuk akkor, hogy az említett ötleteken kívül, milyen praktikákat tudsz még bevetni. Mikre figyelj a tervezés, újratervezés során.

Azt javaslom ez utóbbi esetben is próbálj meg teljesen tiszta lappal indulni.

üzlettervező

*A tervező letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését.

Elengedhetetlen kellékek

Legelőször is talán kezd azzal, hogy átgondolod, hogy mik azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek az üzletbe. Kasszapult, szekrények, (ruhaüzlet esetén próbafülke), polcok, árutartók. Hány darab és milyen fajta (csoportba, szekcióba sorolható) termékeid vannak? Próbáld meg megsaccolni, hogy mekkora helyre lenne szükségük. Nézd meg, hogy mely felületeket tudnád használni egyáltalán a boltban az árukihelyezésre. Sok üzlet adottságai speciálisak. Nem minden oldalukon vannak nagy, teljesen tiszta falfelületek.

 

Összhang

A bútoraid legyenek hasonló stílusúak, ha csak lehet egyszerűek. A túl díszes, sok elemből álló bútorzat csak tovább tagolná a teret, még jobban szűkítve azt.  Ha jól gondolom a termékeid és tárolóik amúgy is kisebb méretűek.

 

Világos színek

A bútorok, a falak és a burkolat ne legyenek tűl sötétek, mert optikailag az is összenyomná a teret. Ezzel nem azt mondom, hogy itt-ott nem kerülhet egy mélyebb színfolt az üzletbe. Sőt. Kellenek a kontrasztos pontok, de csak csínján az ilyen elemekkel. Példa, hogy mi lehet kontrasztos elem: egy ütős minta vagy felirat esetleg egy egyedi falfestés. Például egy vastagabb, függőlegesen körbefutó vagy szekció határoló színes csík. Vagy lehet sötétebb, karakteres a kasszapult is akár, de akkor legyen minden más, csendesebb, visszafogottabb.

 

Kellemes légkör

Gondoskodj róla, hogy mindemellett, ne legyen túl rideg a bolt. Próbálj meg hangulatos, barátságos teret kialakítani egy-egy kiegészítővel vagy meleg színű tárgyakkal. Kombináld például a fa bútorokkal a fehér színűeket, vagy tegyél egy puha (de könnyen kezelhető) szőnyeget a központi display vagy a kasszapult alá, kicsit oldal irányban kilógatva. Ha félsz a szőnyegtől, akkor használj egy furfangos padlómatricát (amennyiben illik a bolt koncepciójához).

 

Szellős árukihelyezés

Ha megvannak az árutartók ügyelj rá, hogy ne zsúfold tele őket. Helyezd ki, amennyire csak lehet szellősen és rendezetten az árut. Csoportosítsd őket, rakásold, rendezd el méretek vagy színek szerint. Így a vásárlók szeme könnyedén bejárja majd a teret és az egyből átláthatóvá, értelmezhetővé válik a számára.

Tudom, hogy nehéz, de amennyire csak lehetséges, csökkentsd a kínálatot. Vagy legalább is ne helyezz ki mindent. Használj rejtett tárolókat és abba tedd a szín vagy méretvariációkat. Beszélgess a vevővel, adj tanácsot, kérdezz és mutass neki lehetőségeket, ha szüksége van rá. Figyeld, hogy melyek a legnépszerűbb termékek és azokat tartsd elsősorban szem előtt! Ne feledd, üzletvezetőként az is a feladatod, hogy rád jellemző, különlegesen válogatott termékeket kínálj a vevőidnek.

 

Akkor nem olyan lesz, mint egy Showroom?

Ha már itt tartunk és ha már sikerül annyira lecsökkentened a termékek számát, ha már jól tudod, hogy mi a kelendő, mit érdemes megmutatni, akkor lehet eljön lassan az idő, mikor úgy érzed már szinte csak egy showroom az üzleted. Pici tér esetén ezzel nincs is semmi baj. Ez is egy lehetőség. Sőt mostanában egyre inkább úgy néz ki, hogy ez a jövő. Kombináld a boltod webshoppal és akár  valóban bemutatóteremként, élményt nyújtó, akár helybeni vásárlást és kipróbálási lehetőséggel is szolgáló átvevőpontként is üzemelhetsz.

Tudom nem mindenkinek ez az álma, de érdemes átgondolni, hogy melyik előnyösebb és melyik hatékonyabb: egy telezsúfolt, lassan forgó árukészlettel rendelkező üzlet, vagy egy gyorsan pörgő, kényelmes boltocska. Persze semmi sem fekete vagy fehér. Vannak átmenetek is. Csupán szeretnék bepillantást adni, lehetőségeket felvázolni, hogy segítsek a tovább lépésben, ha esetleg elakadtál.

Ha nem tudod eldönteni, hogy szeresd-e ezt az ötletet vagy sem, akkor pár kérdés, ami segíthet.

  • Vannak üres óráid?
  • Van segítséged a boltban? Lehetne? Akivel például megoszthatnátok a feladatokat és besegíthetne a webshoppal kapcsolatos adminisztrációba, csomagolásba, postázásba netán termékfotózásba?
  • Szeretnél újabb szintre lépni ugyanakkor visszatérni az alapokhoz?
  • Csak a legjobb termékeidre koncentrálni?
  • Vajon a célcsoportod, a vásárlóid mit szólnának egy ilyen átalakuláshoz?
  • Hosszú távon könnyebb lenne tőle az életed?

+ Mondok még valamit. Nem kell rögtön egy teljesen kész komplett webshopra gondolnod. Még ne töprengj azon, hogy "Hóó, az mennyibe kerül, ki fogja elkészíteni, mennyi munka lesz.." Nekifuthatsz egy apró Facebookos online bolttal is. Kipróbálhatod kicsiben is. És ha tetszik és ha úgy érzed működne, akkor jöhet az igazi webshop. Na mit szólsz?

A következő részben megmutatom, hogy miket gondolj át webshop nyitás előtt. Mivel/hogyan tudsz majd készülni rá, ha szeretnél. Ha pedig addig is kérdésed lenne, csak írd meg alul a kommentben!

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon!

Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben az oldal alján vagy csatlakozz a kisboltosok közösségéhez!

Ingyenesen letölthető ÜZLETTERVEZŐ

*A tervező letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését.

Posted in Cikkek, Egyéb, Üzletberendezés, Visual merchandising and tagged , , , , , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük