Így tervezd meg a kirakatod fél évre előre

Az első és legfontosabb dolog, amikor a kirakat megújításához látnál: legyen egy terved!

Sokan csak gondolnak egyet, eszükbe jut, hogy “Hoppá, lassan közeleg az ünnep, változtatni kellene” vagy épp “Hm lehet, hogy ideje lenne most már megújítani a kirakatot, mert pár hete egyszerűen nem jutott rá idő” esetleg “Klassz lenne ezt az új kollekciót is megmutatni a kirakatban, de a mostani koncepcióba valahogy nem passzol bele.” És akkor nagy hévvel nekilátnak, összegyűtjenek párat a kedvenc termékeikből, köré tesznek egy kis szezonális dekorációt és kész is a kirakat.

Ilyenkor szokott az előfordulni, hogy ugyan aktuális a kirakat csak épp nem elég hatékony.

 

Huppanj le és gondold át!

Sokkal jobban jársz tehát, ha egy évben párszor, mondjuk negyedévente rászánsz egy-egy órát és átgondolod, hogy mit is szeretnél a következő pár hónapban:

  • Milyen akcióid, ajánlataid lesznek, mikor?
  • Mikor érkezik új áru?
  • Mikor újjul meg egy-egy kollekciód?
  • Mikor tervezel nyaralni menni, mikor lesz kisebb a kapacitásotok az üzletben?

Aztán fogj egy naptárat és nézd meg, hogy mikor lesznek a nagyobb ünnepek, amikkel kapcsolatban esetleg Te is tervezel eseményt. Számolgasd ki, hogy melyik előtt hány nappal lenne érdemes kirakatot váltanod.

 

Ezeket a napokat írd fel magadnak!

Ahogy a korábbi blog posztokban is írtam, érdemes a kirakatod minimum 4-6 hetente cserélni, tehát próbálj meg legalább ilyen gyakorisággal alkalmakat találni erre a naptárban!

Ha megvannak az időpontok, ezekhez próbáld meg tartani magad. Hidd el, sokkal könnyebb dolgod lesz, ha nem halogatsz, hanem ragaszkodsz hozzá, hogy enapokon frissüljön is a kirakat.

A frissítések előtt 1-2 nappal már jó, ha minden készen áll: kiállítandó termékek, dekoráció, szerszámok, eszközök.

Ahhoz pedig, hogy tudd, hogy mikorra mit is kell pontosan beszerezned:

 

Használd az alábbi kirakattervezőt!

Pszt: a frissített verzióban most 4 instant kirakat ötletet is találsz, ha semmi új nem jutna eszedbe.

*A tervező letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését.

 

Válassz koncepciót!

Írd bele, hogy melyik időpontokon milyen koncepció köré épül majd fel az adott kirakat. Hogy képzeled el, mi lesz a téma? Mely termékeket fogod aktuálisan reklámozni.

Ha van kedved (én javaslom), hogy rajzold is le, hogy hogyan nézne majd ki a kirakat, így már előre kiszűrheted, hogy vajon nem lesz-e túl zsúfolt az elképzelésed szerint vagy épp nincs-e esetleg egy olyan pont az ablakban, ami még nagyon üres lenne.

 

Határozz meg egy büdzsét!

Azt is feljegyezheted, hogy mekkora költségkereted van egy-egy alkalommal, hogy ne ússz el a pénzügyekkel sem. Érdemes egy éves büdzsét erre a célra elkülönítened és azt felosztanod. Nyugodtan súlyozhatsz is: költs kicsivel többet a nagy jelentőségű események táján pl. karácsonykor és kevesebbet egy-egy villámakció alkalmával.

 

Végül..

Ez után már csak át kell nézned, hogy nem maradt-e esetleg korábbról felhasználható, átalakítható dekorod, tárgyad, eszközöd. Végül pedig írj egy bevásárlólistát a hiányzó darabokról és irány a beszerzés, 1-2 nap múlva a dekorálás.

Ha mindent jól csináltál jöhetnek a vásárlói bókok és a plusz bevételek bezsebelése!

 

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon (mobil nézetben az oldal alján)!

Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben!

Posted in Cikkek, Kirakat, Visual merchandising and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük