Így készítsd fel az üzleted az év végére

Készülj az ünnepekre

Így készítsd fel az üzleted az év végére

A hétvégén már őszre vált naptárunk is. De ha szerinted szeptember még korai a karácsonyi készülődéshez, akkor ne lepődj majd meg, ha októberben már el leszel késve. Mert szerintem most van a legjobb pillanat, most van itt az idő elkezdeni átgondolni, összeírni a teendőket, ha az a cél, hogy megfelelően megtervezzük, felkészüljünk az év végi nagy hajtásra, a boltok legforgalmasabb időszakára.

Az alábbi pontok segíthetnek, hogy semmi ne maradjon el és hogy igazán eredményes ünnepi szezont zárhass.

1. Határozd meg, hogy melyik ünnepnapok alkalmával lesznek még események idén az üzletedben

Év végéig az alábbi (kiskereskedők szempontjából fontos) ünnepek és dátumok várnak még ránk:

  • Okt. 31. - Halloween
  • Nov. 3. - Internetes vásárlás napja
  • Nov. 23. - Hálaadás
  • Nov. 24. - Fekete Péntek
  • Nov. 25. - Kisvállalkozók szombatja
  • Nov. 27. - Cyber hétfő
  • Dec. 3. -  Advent 1. vasárnapja
  • Dec. 6. - Mikulás Ezüstvasárnap
  • Dec. 10. - Advent 2. vasárnapja
  • Dec. 14. - Ingyenes szállítási nap
  • Dec. 17. - Advent 3. vasárnapja
  • Dec. 24. - Szenteste
  • Dec. 25-26. - Karácsony
  • Dec. 31. - Szilveszter
  • Jan. 1. - Új Év

Van egy pár lehetőség. Bőven tudsz választani. Azt javaslom, hogy ne csak a karácsonyra fókuszálj! Készülj ajánlatokkal novemberre is!

2. Készíts egy stratégiai tervet

Ha megvannak a dátumok és az események, akkor készíts hozzájuk részletes marketing tervet! Írd össze, hogy milyen jellegű akcióid lesznek: pl. kedvezmények, vásárló ajándékok, új megjelenés, dekor frissítés, partner akciók, üzleten belüli események, üzleten kívüli események, vásárok, kiállítások, pop up megjelenések stb.

Határozd meg a konkrét céljaidat is! Mekkora bevételre/ profitra számítasz? Melyek lesznek a fő termékeid? Melyek a szezon slágertermékei? Mennyit szeretnél ezekből értékesíteni?

Készíts kommunikációs stratégiát! Milyen felületeken, mikor és mit fogsz pontosan hirdetni a célcsoportodnak, a vásárlóidnak, ahhoz hogy elérd a céljaidat?

Készíts magdnak egy ütemezést: tervezd meg a büdzsét, írj pontos feladatlistát! Melyik nap mit kell tenned, hogy minden meglegyen időben?

3. Készítsd fel az üzleted

Kezd egy alapos takarítással, szortírozással, készletezéssel. Majd rakj újra rendet. Variáld át kicsit a boltodat, frissítsd fel, dekoráld újra. Úgy helyezd ki a termékeidet, hogy az minél jobban segítse, ösztönözze a vásárlást. Ügyelj a harmóniára. Alakíts ki barátságos, izgalmas ugyanakkor nyugodt teret. Tervezd újra kirakatodat is! Fókuszálj a választott ajánlataidra!

Nézelődőből törzsvásárlót1

4. Optimalizáld online felületeidet is

Nézd át újra a honlapod és a közösségi oldalaidat is. Kerüljenek fel rá az ajánlataid, legyen aktuális! Nézd át a leírásokat, frissítsd a képeket, javítsd a címeket és címkéket! Aktualizáld a köszönő oldalakat! Időzíts be Facebook megjelenéseket. Pinneld át a termékfotóidat a Pinterest tábláidra. Készíts pár kulissza fotót a készülődésről az Instagram oldaladra.

Weboldalad legyen mobil barát, mert a pörgős év végi időszakban várhatóan még gyakrabban fogják használni vásárlóid mobiljukat információ keresésre, navigálásra. Ha eddig még nem tetted regisztráld üzletedet a Google Cégem felületén is, hogy a lokális keresési lista tetejére ugorjon és azonnal megtalálható legyen!

5. Adj többet

"Jobb adni, mint kapni" Ezt hatványozottan tartsd szem előtt az ünnepek alatt! Gondoskodj extra meglepetésről, ajándékról, bónuszokról a vevőid részére. Köszönd meg, hogy nálad vásárolták meg az idei ajándékokat, invitáld őket vissza az új évben is!

Készülj ingyenes, színvonalas csomagolási lehetőséggel! Ajánld fel a szolgáltatást fizetéskor!

Rejts (akár saját, akár partneri) kedvezménykártyát a vevők szatyrába. Vagy ajándékozz csöppnyi dekorációt!

Illetve az év vége remek lehetőség az adományozásra, mások segítésére is. Ha neked van, másnak is juthat. Jótékonykodj vevőid és/vagy a saját neved, céged nevében. A bevételek vagy termékeid egy részét ajánld fel az általad választott, hátrányosabb helyzetűek számára.

Szép kis feladatlista ez már így is, és a részletekbe még bele sem merültünk. Van kedved lépésenként, apránként haladni? Még van rá idő! Kezdjük el együtt! Érjük el, hogy az év utolsó napjaiban igazi élmény legyen az üzletedben a vásárlás! Csalogassunk be több járókelőt, varázsoljunk törzsvásárlókat a nézelődőkből! Már tudsz jelentkezni szeptember 19-én induló Nézelődőből törzsvásárlót c. online tanfolyamunkra. Kattints és ismerd meg a részleteket!

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon (mobil nézetben az oldal alján)!

Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben!

ONLINE TANFOLYAM

HAMAROSAN KEZDÜNK

Posted in Bolti Marketing, Cikkek, Üzletberendezés and tagged , , , , .

One Comment

  1. Pingback: Karácsonyi kirakat - így válaszd ki a boltodnak valót - Boltberendező

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük