Hogyan szerezz több vevőt

Mennyi vásárlóra lenne szükséged egy nap ahhoz, hogy úgy menjen a bolt, ahogy annak idején megálmodtad? Ahogy igazán lennie kellene, ahogy szeretnéd?

Erre a kérdésre csak Te adhatod meg a választ, mert ez a szám minden üzletnél ez más és más. Minden kereskedő más árréssel, más kosárértékkel, más árszínvonallal, más kategóriájú termékekkel, más költségekkel dolgozik.

Te leültél már valaha és kiszámoltad, hogy mennyi bevételt is kellene termelned egy nap és ez kb. hány vevőt jelent? Jó, persze a bolt indulása előtt biztos foglalkoztál ezzel, de azóta annyi minden változott: új termékeid lettek, új munkatársaid, növekedtek a bérleti díjak, változtak a hirdetési költségek stb. Itt az idő kicsit újra foglalkozni ezzel! Rászánni egy fél órát, órát és tisztázni az aktuális állást, átnézni kicsit a számokat.

Ha kész vagy írd meg itt alul kommentben, hogy mennyi jött ki! Hány vevőre lenne szükséged naponta? 2-20-200?

 

És azt megfigyelted már, hogy mennyi az átlagos betérő nézelődő/ vásárló arányod? Hogy hány érdeklődő konvertál végül vásárlóvá a boltodban? Ezzel sem árt tisztában lenni. Tudod, azt mondják, amit mérünk, az növekszik. (Általában.) Vagyis, ha tudod, hogy min kellene javítani és mennyire, akkor jobban tudsz tenni is érte.

Tehát hány vásárlóra lenne szükséged? Mennyi a konverziós rátád? Jól sejtem, hogy lenne még mit javítani ezeken a számokon?

Talán próbálkoztál már adhoc jelleggel mindenféle apróbb trükkel, hogy növeld a napi profitod, de mi lenne, ha most kicsit más, stratégiaibb oldalról közelítenénk meg a dolgot?

 

Ha több vásárlót szeretnél  - a fenti gondolatmenetet ha tovább visszük - két lehetőséged van.

  • Növelni a konverziós arányt
  • Növelni a betérő, érdeklődők számát (A, B)

 

A konverziós arány növelését másik blog posztban részletezzük majd, illetve a korábbi cikkek nagy része is segít benne; a nézelődő törzsvásárlóvá alakításában bolti marketing eszközökkel és az üzletberendezés segítségével. (A másik két lehetőség, amivel sikereket érhetsz el ebben a kategóriában az az ajánlatod optimalizálása vagyis a termék minőség, ár-érték arány, csomagok stb. javítása, cseréje, átalakítása, illetve a munkatársak képzése, fejlesztése.)

Amire most jobban kitérünk ebben az írásban az a betérő, érdeklődők számának növelése.

Az alábbiakban két opciót találsz, melyek biztosan és gyorsan meghozzák a várt eredményt.

 

A.) Hirdetés és kooperárciók:

Vagyis terelj több érdeklődőt az üzletedhez. Hirdess okosan! Használj ingyenes megjelenési lehetőségeket pl. Google Cégem, helyi gyűjtő oldalak, ajánlások, kooperációk, partner kapcsolatok Facebook csoportok (adott esetben) vagy fizetett megjelenési lehetőségeket pl. Google ads, Facebook ads, Instagram ads, Instastory ads, napilapokban megjelenő hirdetések, helyi Shopping magazinok a turisták részére, szponzorációk, kitelepülések, vásárok stb.

Nagyon hosszú a lista és nehéz lehet választani, de én azt javaslom kezdd azzal, ami számodra a legkönnyebben megy. Amivel számodra egyszerűen, sok emberhez eljuthatsz. Amihez van már anyagod, kapcsolatod, ami belefér a büdzsédbe, ami sok embert elér a célcsoportodból, ami okos lépésnek tűnik. Kezd el eggyel (kettővel) és ne felejtsd el mérni az aktivitás eredményeit, hogy tudj mihez viszonyítani legközelebb! Hogy láthasd egyből, hogy megérte-e a ráfordított idő/pénz. Valóban hozott-e új vásárlókat az hirdetési/megjelenési akciód és ha igen, mennyibe került egy-egy új vevő. így a későbbiekben könnyebben tudsz majd dönteni, ha ismét felpörgetnéd a forgalmat kicsit, hogy melyik eszközhöz nyúlj!

 

B.) Hatékonyabb kirakat és üzletportál

A másik lehetőség nagyon egyszerű: terelj be több érdeklődőt az utcáról! Növeld azok számát, amik a boltod előtt elhaladva megállnak vagy visszafordulnak és végül be is lépnek az üzletbe! Persze könnyebb azt mondani, mint megcsinálni, gondolhatnád. Hiszen kirakatod eddig is volt. A nyitva tábla (esetleg megállító tábla) eddig is kint volt, mégsem jönnek be többen. Mi lehet a baj?

Valószínűleg nem vették észre a boltod. Tudom furán hangzik, de a mai információs dömpingben, ha nem olyat kínál számukra az üzleted, amit épp aktívan keresnek, jó eséllyel fel sem tűnt nekik, hogy ott van a boltod. Simán elsétáltak mellette és közben a telefonukba mélyedtek vagy egy messzi vibráló, csillogó, neon tábla ragadta meg a tekintetüket.

A jó hír az, hogy nem kell rikító színűre festened az üzlet falát, ahhoz, hogy észrevegyenek. Viszont meg kell tudnod állítani őket. El kell érned, hogy egy fél pillanatra megtorpanjanak. Ehhez pedig valószínűleg változtatnod kell a kirakatodon. Olyan kirakatra van szükséged, ami felkelti az érdeklődést és beinvitált. Olyanra, ami nem csak szép, de funkcionális is. Vagyis teszi a dolgát, betereli a vásárlókat.

 

A jövö héten pont ezzel kapcsolatban tartok majd egy ingyenes élő webináriumot. Arról fog szólni, hogy hogyan lehet Neked is profi kirakatod egyszerűen.

Pontosabban az alábbiakról lesz szó:

  1. Mi az a 2 fontos tényező, ami segít eldönteni, hogy valóban szükséged van-e kirakatrendezőre?

  2. A 3 leggyakoribb hiba az kirakatrendezésben és hogyan kerüld el őket,  ha Te magad rendezed be a kirakatod

  3. Profi kirakatrendezés 10 lépésben, nem csak profiknak. Így csináld, hogy ne csak szép, de eredményes is legyen a kirakat.

 

Nagyon hasznos kis anyagot állítottam össze, szerintem mindenképp érdemes eljönnöd (leülnöd a gép/ telefon elé). Ìrd be a naptáradba! Szánj rá egy órát és valósítsd meg, amiket tanultál, hogy minél hamarabb, minél több vevő lehessen!

Oh és persze jelentkezz itt alul, hogy biztos ne maradj le a részletekről! :) A webinárium linkjét a regisztrálónak az esemény előtt pár órával megküldöm majd.

 

»» Regisztrálj a webináriumra itt ««

 

*A regisztrációval hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését.

 

Posted in Bolti Marketing, Cikkek, Kirakat, Üzletberendezés, Visual merchandising and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük