Hogyan ne legyen raktár a kirakatból (és az üzletből)

Üzletvezetőként a Te felelősséged az is, hogy válogatott termékeket kínálj a vásárlóid számára. Olyan árut, ami szerinted minőségi (de minimum ár/érték arányban megfelelő) és kiszolgálja a vevők igényeit.

Miért fogalmazom ezt ilyen furcsán és miért hangsúlyozom? Mert nagyon sok féle üzlet létezik. Vannak, akik a kisebb vásárlóerejű célpiacot szolgálják és vannak luxus cikkeket árusítók. Ez így teljesen rendben. Semmi baj nincs ezzel.  De akár az egyik kategóriába esik a boltod, akár a másikba, akár esetleg középúton jár valahol, Neked törekedned kell arra, hogy a vásárlód a legjobbat kapja. Olyan termékeket értékesíts, amivel magad is elégedett vagy, amiben hiszel, amiben bízol.

Nem kell mindent egyszerre kínálnod! Sokszor egyáltalán nem is célravezető az a stratégia, hogy minél több mindent zsúfolsz a boltodba és pláne a kirakatba.

Hidd el, hogy csak megnehezíted vele a vevőid dolgát és persze a sajátod is. Összezavarod, gondolkodóba ejted és megtorpanásra kényszeríted. Ahelyett, hogy könnyű választást kínálnál neki.

Èpp elég döntést kell így is nap, mint nap meghozniuk, segítsd hát őket egyszerű alternatívákkal. És sokkal inkább tanácsokkal, mint még több áruval.

Válogatni persze nem mindig könnyű, de ha Te már előszűröd a vásárlóid számára a készletet, akkor

  • sokkal egyedibb lehet a kínálatod
  • könnyebb lesz megkülönböztetni téged a versenytársaktól
  • leegyszerűsíted a vevőid vásárláshoz vezető útját
  • a fentiek által építed a bolt márkád vagyis segíted az elköteleződést a boltod iránt

A válogatáshoz nem árt egy kis kutatás és tervezés. Szánj rá időt, építsd okosan az üzleted repertoárját. Nézd meg, hogy mi a legkelendőbb a mostani áruid közül? Mik az új trendek? Mit kínálnak a konkurenseid?

Ha pedig kirakat tervezéséhez lenne szükséged egy kis segítségre, ez az ingyenes letölthető jól jöhet:

Használd az alábbi kirakattervezőt!

Ha pedig kirakat tervezéséhez lenne szükséged egy kis segítségre, ez az ingyenes letölthető jól jöhet:

*A tervező letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését.

Szóval ne azt kérdezd, hogy hogyan lehetne sok terméket kis helyen kihelyezni, hanem inkább azt, hogy hogyan lehetne kevesebb terméket kínálni!

Persze előfordul, hogy kicsi az üzlet és kicsi a kirakat is és ügyeskedni kell. Ehhez hozok most alább pár tippet.

  1. Ha a kirakati ablakod a padlóig ér, akkor építs elé egy keskeny, de magasabb tárolót. A termékeidet a kirakatban úgyis meg kellene emelned, hogy a járókelőknek szemmagasságban legyenek. Hát használd ezt a pultot/emelvényt az üzleten belül zárt szekrényként. Legyen minél egyszerűbb, visszafogott a design-ja, hogy beleolvadjon a térbe.
  2. Ugyanígy nagy belmagasságú üzlet esetén a fenti részben is kialakíthatsz, a plafonhoz rögzített vagy akár hosszú kecses akár magas praktikus polcos lábakon álló szekrényeket, melynek a kirakat felé zárt a hátulja. A hátlapot dekorálhatod minden kirakat frissítésnél másként, így beépítve a koncepcióba, vagy kerülhet rá állandó dísz is pl. az üzlet logója.
  3. Használd a kevesebb több elvét a kirakatban! Inkább többször cseréld a kiállított darabokat, de legyen szellős, izgalmas, érdekes a tér.
  4. Ha mindenképp szeretnél egyszerre több terméket megmutatni, akkor csoportosítsd a termékeket. Rendezd őket kollekciókba. Húzd összébb a csoportok elemeit és hagyj helyet megpihenni a szemnek köztük.

Ha esetleg a fentiek alapján se jutsz sehogy sem előbbre, gyere a Bolti marketing, kirakat, üzletberendezés csoportba és mutasd meg a kirakatod, megpróbálunk segíteni egy-egy személyre szabott tippel! ;)

Posted in Cikkek, Kirakat, Üzletberendezés, Visual merchandising and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük