A termékkihelyezés alapszabályai

A termékkihelyezés alapszabályai

 

A héten egy többnyire külföldön árusító, csodaszép kézműves termékeket készítő, kedves ügyfélnek volt szerencsém tanácsot adni a stand design szempontjából, illetve a termékkihelyezés terén.

Mivel az FB csoportunkban futó általános szavazásból is kiderül, hogy sokak számára kicsit nehézkes ez a terület, úgy gondoltam Nektek is hozok pár tippet, hogy könnyebb legyen az áru szép, igényes, vásárlásösztönző kihelyezése a boltban.

Most nem az üzlet teljes elrendezéséről és a termékszekciókról fogok írni, hanem sokkal inkább az asztalon, emelvényen, pulton, kirakatban elhelyezett, elrendezett áruról.

Az alábbiakban pár kapaszkodót szeretnék adni hozzá, hogy könnyebben menjen mindenkinek és ne kelljen órákon át igazgatni, ide tenni-oda tenni, nézegetni, töprengeni aztán leszedni és kezdeni előről ezeket a kompozíciókat. Persze a gyakorlat teszi a mestert és egy kis szép érzék elengedhetetlen a feladathoz, de mennyivel könnyebb ha van pár szabály, amit ha betartasz a fél siker már biztosan garantált.

 

Mielőtt bármibe is fognánk

Gondold át gyorsan, hogy melyik termékeket szeretnéd kihelyezni. Melyek kapcsolódnak az éppen aktuális promóciódhoz. Illetve azt is fontold meg, hogy vannak-e még olyan kapcsolódó termékek, amikkel esetleg majd színesítheted az installációt. Ez utóbbi azért nagyon jó fogás, mert egy kalappal keresztpromóciót is létrehozol így növelni tudod a vásárlók kosárértékét.

Kirakatrendezési tippek

*A magazin letöltésével hozzájárulsz, hogy a témához kapcsolódó, számodra érdekes tartalmakat küldjünk Neked hírlevélben és ehhez adataidat az Adatkezelései Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezeljük. A hírlevélről bármikor leiratkozhatszés kérheted adataid törlését.

 

Csoportosítás

A termékeket (valamely általad meghatározott szabály szerint*) rendezd csoportokba. (*Pl. méret, szín, variációk egy adott termékből stb.) Akkor is csoportosíts (és hagyj a csoportok között egy kis helyet), ha csak pár darab terméket helyezel ki. Sokkal könnyebben átlátja majd a vásárló is az összes termékedet. Rövidebb idő alatt tudja majd értelmezni. Illetve az egész kompozíció egy rendezett, összeszedett képet mutat majd.

A csoportosítás egyik lehetséges módja a piramis forma.

Piramis forma

A legegyszerűbb és legjobb tanács, amit valaha is kaphatsz. Rendezd piramis formába a termékeket! Ne ess abba a hibába, hogy csak úgy kiteríted (egymás mellé elhelyezed az árut) az asztal lapjára, egy vonalban. Ez egyáltalán nem vezeti a vásárló tekintetét, inkább csak összezavarja őt, mert nem igazán tudja majd, hogy hova is nézzen. A legkönnyebben úgy tudsz piramist építeni, hogy a legnagyobb terméket helyezed a középpontba és oldal irányban egyre kisebbeket mellé. Ha a termékek között nem nagyon van méretkülönbség, használj dekor elemeket és építsd be őket nyugodtan a piramisba. A piramisod lehet szimmetrikus (nyugodt hatást kelt) vagy aszimmetrikus (lendületesebb, mozgalmasabb eredményt érhetsz el vele.) is

Design alapelvek

A kirakatodat/ belső displayeket a fentiek alapján tudatosan rendezed be, akkor már ezen a pontos is bőven érezhető lesz a pozitív változás. Azonban, ha még a design alapelveket is megpróbálod betartani, még egy szintet ugorhatsz. Íme pár hasznos tanács:

  • Figyelj rá, hogy a kompozíciód egyensúlyban legyen.
  • Használj szín árnyalatokat!
  • Ismételj meg egy-egy elemet (csoportot) a kompozíció pár pontján.
  • Legyen kontrasztos az elrendezés, legyen egy fókuszpont.
  • Az összkép legyen harmonikus és egységes.
  • Domináns eleme(ke)t se hagyd le!

Dekoráció

Legyen szó képekről, anyagokról, formákról, feliratokról, kiegészítőkről, a dekoráció egy “must have”. Pluszt ad a kompozícióhoz, érzelmekkel tölti meg az installációt. Segítségükkel ugyanabból az elrendezésből különböző hangulatvilágot varázsolhatsz. Megragadhatod velük a nézelődő figyelmét és vezetheted a képzeletét. Vágyakozást kelthetsz a termékek iránt és hát ez a fő cél!

Kapcsolódó korábbi blog posztunkban még 3 további ötletet, szabályt találsz a tökéletes termékkihelyezéshez, illetve, ha igazán profi displayekre és kirakatra vágysz, akkor ezt az online tanfolyamunkat Neked találtuk ki! ;)

Van saját módszered bejáratott folyamatod az áruprezentációhoz? Hogy fogsz hozzá? Milyen lépéseken haladsz végig? Írd meg nekünk alul, kommentben!

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon (mobil nézetben az oldal alján)!

Posted in Bolti Marketing, Cikkek, Kirakat, Üzletberendezés, Visual merchandising and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.