Üzletberendezési és bolti marketing tippek: PAPÍRBOLTOKNAK

Tippek papírboltosoknak

Tippek papírboltosoknak

Üzletberendezési és bolti marketing tippek: PAPÍRBOLTOKNAK

 

Ebben a sorozatban számos hasznos üzletberendezési és kirakatrendezési tippet mutatok és boltmarketing tanácsot adok, különböző üzlettípusokra fókuszálva. Mert minden kis bolt más és más. Termékkínálatukat, szolgáltatásaikat és vásárlóikat tekintve, egyedi és speciális. De vannak közös pontjaik, van bennük sok hasonló és ismétlődő elem. 

A sorozat cikkeiben bolttípusokra bontva hozok majd ötleteket, de ez nem jelenti azt hogy egy virágboltosnak például, ne lenne érdekes a papírboltosoknak szóló poszt. Hiszen a legjobb és legkreatívabb megoldások akkor születnek, amikor egy másik ágazat ügyes fogásait próbáljuk meg, újragondolva a saját területünkön megvalósítani. Illetve az egyes cikkekben olykor általános jó tanácsok is felbukkannak majd, tehát érdemes követni a sorozatot.

Nem is tudom miért nem kezdtem el ezt írni már korábban. Az ötlet még a blog indulásakor (már 2014-ben) megfogalmazódott bennem, mégis valamiért csak halogattam. De ahogy egyre több üzletspecifikus kérdés fut be hozzám, azt hiszem tényleg el jött az ideje. És hát jobb később, mint soha, nem igaz? ;)

Ezentúl havonta legalább egy cikk születni fog a sorozatban. Érdemes mindig visszatérni!

Tarts velem! Kezdjük az egyik kedvenc üzlettípusommal, a papírboltokkal! (Tudtad, hogy kiskoroban az volt az (egyik) álmom, hogy, ha nagy leszek, papírboltot nyitok majd? Ki tudja, majd egyszer talán..)

 

Ötletek papír írószer boltoknak

Nézzük először, hogy mit tehetsz az üzlet belsejében azért, hogy támogasd a vásárlást és a vevők vissza-visszatérését.

1. Jól elkülönített termék szekciók

Mint minden boltban, a papír írószerekben is nagyon fontos a letisztult üzletkép, az átláthatóság. Ehhez az kell, hogy a termékek lehetőleg szellősen és egyértelmű szekciókra bontva legyenek kihelyezve. Ki mondta, hogy minden üzletnek csak termékkategóriák szerint lehet sorbaállítani a kínálatát. Nem muszáj az összes ceruzát, filcet és tollat egy helyre raknod! Egy kisdiákot úgysem fog érdekelni az elegáns Parker toll, ahogy az üzletembert sem a Disney mintás filckészlet (kivéve, ha a gyerekének szeretne vásárolni). Egy papírboltnak általában több célcsoportja van. Próbáld meg őket egy-egy külön üzlet résszel megcélozni! Például az bolt egyik részében kialakíthatsz vállalkozóknak szóló szekciót, ahol hivatalos dokumentumokat, irodai eszközöket stb. lehet beszrezni. A másik oldalon lehetnek például az iskolásoknak szóló termékek. Létrehozhatsz egy külön sarkot azoknak a dolgoknak is, ahova az otthonunkban gyakran használt termékeket teszed, mint pl. ollók, ragasztók stb. Minden olyasmit, ami egy háztartásban fontos lehet. Egy negyedik szekció lehet például a barkács részleg. Persze ezeket mind jól észrevehetően feliratozni kell, hogy vásárlók könnyedén kiigazodjanak. 

Képernyőfotó 2017-06-14 - 20.39.37

2. Szezonális termékek kihelyezése

Ha már a szekcióknál tartunk. A papírboltoknak köztudottan két meghatározó szezonális csúcspontja van az év során: az augusztus vége- szeptember, az iskola kezdete körüli időszak és a karácsony. De a papírboltokban az  az igazán szuper, hogy bár ezekben az időszakokban könyvelik el a legnagyobb bevételt, szinte mindig lenne és van is alkalmuk egyéb szezonális ajánlatok kommunikálására és értékesítésére. Ezek lehetnek az adott ünnepek pl. március 15-e, mikulás vagy események pl. szalagavatók, diplomaosztók, babaköszöntők. A szezonális kínálatot mindig központi helyre, kiemelten (lehetőleg hátrébb középre) egy helyre próbáld meg kihelyezni. Például egy egyedi displayen, külön kisasztalon, körül, fölött, alatt, mellett stb.

3. Képeslap állvány, mint impulzus vásárlás fokozó eszköz

A képeslap részleg minden papírboltban megtalálható, mégis kissé elhanyagolt. Pedig nagy potenciál van benne, könnyedén lehetne fokozni a kosárértéket a képeslap vásárlás ösztönzésével. Ezt teheted például úgy, hogy nem (csak) egy szokványos görgős, forgatható állványt használsz, hanem a pénztár közelében (is) hagysz helyet a falon egy mutatós képeslaptartónak. Ide helyezed a szezonális lapokat (pl. ballagás, esküvő, húsvét stb.). Illetve a tartó fölé feltehetsz egy mini naptárat is, ami épp csak annyit jelez, hogy hányadika van ma és milyen névnap. Nem nagy fáradtság naponta beállíttani, ugyanakkor sokat számíthat, plusz bevételeket hozhat. Ha valaki a kasszánál sorba állva, várakozás közben unatkozna, nekiállhat válogatni és a naptárról eszébe juthat, hogy milyen közelgő eseményei lesznek, kinek küldhetne egy szép lapot.

Tudom, hogy a mai világban sok embernek meg se fordul a fejében, hogy képeslapot küldjön. De pont ezért lesz újra értékes ez az egyszerű termék. Mennyivel többet jelent kézzel megírni egy lapot és feladni postán, mint írni egy üzenetet és elküldeni az interneten keresztül?!

4. Csomagolópapír kihelyezés

Gondoltál már rá, hogy a csomagolópapírt ne felgurigázva, tekerve, egymás mellé állítva helyezd ki, vagy ami még rosszabb egymásra fektetve egy polcra? Lehet úgy is, hogy egy picit letekered és vízszintesen fellógatod egy üres falfelületen egymás alatt. Persze így talán kevesebb féle fér el belőle, de jobban látható lesz a mintája, és sokkal csalogatóbb. Illetve, azt is megteheted, hogy így csak a legszebb, legnépszerűbb mintásakat emeled ki, a többit pedig állítva, de nem zsúfolva helyezed ki alattuk.

 

Pinterest oldalunkon létrehoztunk egy külön mappát, telis tele példás papírbolt belsőkkel és kirakatokkal. Nézd meg és inspirálódj! Meríts ötletet, valósítsd meg saját üzletedben és büszkélkedj el vele! Mutasd meg, küldd el nekünk a Facebook csoportunkban!

 

5. Apróságok stílusos bemutatása

A papírboltokban rengeteg apró termék van, amit  nehéz szépen kihelyezni. Sok helyen csak egy óriási polcrendszeren, kartonokba rakva, éppen, hogy csak észrevehetően találkozunk velünk. Például a radírokkal. Pedig ezt is lehetne ízlésesebben kitenni. Persze, tudom, nem ez a fő termék, de attól még lehet szépen bemutatni. Használj hasonló, az üzlet stílusához igazodó apró tárolókat. Tálakat, dobozokat (lehet akár fából, fémből is) kosarakat. A lényeg, hogy ne legyen minden egyes tároló más és más. Törekedj az összhangra. A fehér műanyag kosár mellé ne kerüljön fém dobozka stb.

6. Moduláris, mobil displayek használata

Az előző tanácshoz kapcsolódóan: az apróbb termékeket, akkor tudod előnyösen bemutatni, ha nem csupán egymás elé-mögé, illetve mellé helyezed el a polcokon. Ha sikerül olyan üzletbútort, display rendszert beszerezned vagy készítened, ami kisebb-nagyobb elemekből áll és ezek  variálhatóak, akár egymásra is építhetőek, az a legjobb! Használhatsz például négyszögletes, különböző nagyságú, 20-30 cm mély fa vagy karton kereteket. Ezeket megfelelő csipeszekkel össze tudod fogatni és mindig más rendszerben építheted össze. Ezekre, illetve ezekbe pedig jöhetnek az egységes tárolók, melléjük pedig a nagyobb, stabil, állítható csomagolású termékek.

7. Mutasd meg, hogy mire használható az adott termék!

Ha van egy aktuális ajánlatod, akkor ne csak úgy hívd rá fel a vásárlók figyelmét, hogy egy nagy tárolóba helyezed a bejárathoz közel és ráírod óriás betűkkel hogy akció! Próbáld meg szemléltetni, hogy mi mindent lehet kezdeni az adott termékkel. Alkoss vele, helyezd kreatív környezetbe! Pédálul ne csak az origami papírcsomagokat helyezd ki, hanem készíts melléjük pár daru madarat, tulipánt, 3d-s csillagokat stb.

 

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet. Csak válassz egy gombot és csatornát a bal oldalon!

Kérdésed vagy ötleted lenne, amit szívesen megosztanál! Írd meg bátran kommentben az oldal alján!

 

Ingyenesen letölthető BOLTBERENDEZŐ MAGAZINOK

Gondoltál már rá, hogy különböző dekorációs elemekkel is stimulálhatod a vevők hangulatát? A kirakat nem minden. A boltbelső is nagyon fontos. Szeretnéd tudni, hogy milyen boltdekorációs eszközzel teheted otthonosabbá az üzleted? Mik az igazán praktikus, ugyanakkor roppant egyszerű üzletberendezési elemek? Mitől lehet a bolt berendezése igazán trendi? Töltsd le ingyenes Boltberendező Magazinjainkat és inspirálódj!

Posted in Bolti Marketing, Cikkek, Sorozat, Üzletberendezés and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.